Nowe wersje WAPRO ERP 8.40.0 dostępne już od 1 października 2018 r. !


Asseco WAPRO

Jako główny dystrybutor WAPRO ERP w Polsce informujemy o nowościach w najnowszych wersjach WAPRO ERP 2019, które ukazały się już 1 października 2018 r. ! – Nowości w magazynie, sprzedaży, dystrybucji.

Jak co roku, z początkiem października prezentujemy najnowszą generację programów WAPRO, oznaczoną numerem 8.4.

Tym razem szczególny nacisk został położony na zwiększenie wydajności pracy, poprawę ergonomii i inne rozwiązania ułatwiające codzienną pracę w programach wspomagających sprzedaż oraz w oprogramowaniu finansowo-księgowym.

Poprzedni rok to ponad 2000 zmian funkcjonalnych i modyfikacji w ponad 20 wersjach i wydaniach. Każdy z oferowanych programów przeszedł poważne zmiany funkcjonalne, związane z rozwojem i dostosowaniem do zmieniających się warunków rynku. W odpowiednim terminie zostały wprowadzone zmiany w JPK oraz obsługę RODO.

Odnowienie aktualizacji oraz wsparcia technicznego upoważni Państwa do korzystania z BEZPŁATNYCH wersji i nowych wydań oraz wsparcia technicznego, aż do końca września 2019 roku. Dzięki temu można zyskać prawo do kilku tysięcy nowych funkcji i modyfikacji oraz zabezpieczyć firmę przed licznymi zmianami w przepisach, które spodziewane są w przyszłym roku.

Przedstawiamy poniżej informacje o zmianach w najnowszej wersji 8.4.:

WAPRO Mag

Schowek pozycji dokumentu – koniec z mozolnym przepisywaniem!
Funkcja umożliwi kopiowanie pozycji miedzy różnymi rodzajami dokumentów magazynowych, handlowych, zamówień i ofert. Działa między magazynami rozpoznając artykuły po indeksie katalogowym. Wystarczy zaznaczyć dokumenty (np. zamówienia od odbiorców), skopiować do schowka, nastepnie dodać dokument magazynowy (np. MW w innym magazynie) żeby teraz jednym skrótem przenieść na niego wszystkie pozycje zamówień.

Korekta zakupu do rozchodowanej dostawy? WAPRO Mag automatycznie wskaże inne dostawy, na które możesz przełączyć rozchody i dokonać korekty. To będzie naprawdę proste.

Nadajesz przesyłki przez Pocztę Polską? Automatycznie i grupowo będzie można to zrobić z poziomu modułu Paczek w WAPRO Mag 8.4.

OGÓLNE

Dodano w module e-Poczta możliwość dodawania, edycji oraz zmiany koloru kategorii wiadomości.

Dodano w module e-Poczta kasowanie wiadomości z serwera podczas kasowania wiadomości lokalnie przy ustawieniu konta wg protokołu IMAP.

Dodano obsługę pola 106 – zwolnienia i obciążenia na deklaracji AKC-WW

Dodano możliwość wyłączenia aktywności nieużywanych magazynów tak aby ukrywały się na listach wyboru magazynu

Dodano automatyczne zamykanie otwartych okien podczas zmiany firmy

Zmodyfikowano domyślne ustawienia dotyczące lokalizacji punktów na mapie aby korzystały z bezpłatnej mapy OpenStreetMap w związku z ograniczeniami nałożonymi przez Google na bezpłatne korzystanie z Google Maps

Zmodyfikowano funkcję pobierania kursów walut aby system uzupełniał kursy na 40 dni wstecz – pozwoli to rozwiązać problem pobierania kursów ze starych tablic, które są kasowane na początku kolejnego roku

Zmodyfikowano domyślne sortowanie na liście kursów od najnowszych do najstarszych

Dodano wywołanie e-poczty w zakładce Start

PACZKI

Dodano obsługę modułu Paczek kurierskich w wariancie Start

Dodano integrację z usługą Elektroniczny Nadawca (EN) Poczty Polskiej

  • Dodawanie paczek
  • Nadawanie paczek pojedynczo (każda paczka oddzielny zbiór EN)
  • Nadawanie paczek grupowo (wiele paczek w jednym zbiorze EN)
  • Pobieranie etykiet
  • Zamawianie kuriera
  • Sprawdzanie statusu

Dodano obsługę paczek Allegro minikurier 24 Inpost oraz Allegro minikurier 24 Inpost (za pobraniem)

Dodano sumowanie wagi podczas tworzenia paczki z dokumentu zamówienia lub dokumentu magazynowego (waga pobierana jest z kartoteki towarowej)

Dodano parametry z domyślnymi wymiarami i wagą dla operatora DHL

Dodano parametry z domyślnymi wymiarami i wagą dla operatora Inpost

Zmieniono logikę nadawania paczek dla Inpost w ten sposób, że paczki do urządzenia uwzględniają rozmiar paczki (A|B|C) natomiast paczki kurierskie wymagają podania wymiarów

Dodano parametr, że paczki odbierane są przez kuriera

Dodano przenoszenie kwoty dokumentu do paczki jako kwota pobrania jeśli dokument miał formę Pobranie

Uzupełniono listę operatorów kurierskich dostarczanych przez Allegro w słowniku operatorów (słownik używany do automatycznego nadawania numeru przesyłki do transakcji Allegro)

Dodano przesyłanie numeru przesyłki do zamówienia pochodzącego ze sklepu WAPRO B2C po utworzeniu i nadaniu paczki z takiego zamówienia.

DOKUMENTY HANDLOWE

Dodano możliwość wystawienia korekty faktury na zmianę kontrahenta

Dodano możliwość przepinania dostawy podczas wystawiania korekty faktury zakupu, do pozycji która została już rozchodowana

Dodano obsługę schowka pozycji na dokumentach handlowych i magazynowych

Zmodyfikowano działanie funkcji pobrania ceny z ostatniej dostawy aby cena pobrana była także, kiedy dostawa została w całości rozchodowana

Dodano kolumnę forma płatności na liście dokumentów handlowych

Dodano parametr konfiguracji firmy umożliwiający wystawianie faktur końcowych do faktur zaliczkowych na 100% wpłaty

Poprawiono eksport faktur nieobrotowych do JPK_VAT aby w nazwie kontrahenta prezentowane były dane kontrahenta z faktury nieobrotowej a nie z paragonu

Dodano prawidłową obsługę odwrotnego obciążenia w podsumowaniu w pliku eksportowym faktury ECOD

TOWARY

Dodano obsługę formatu PNG w zdjęciach

Ulepszono funkcję wybór z dostawy w ten sposób aby nie pytała o dostawę jeśli dostępna jest tylko jedna dostawa

Zmodyfikowano funkcję importu do CSV aby znak enter w opisie zmieniany był na znak pionowej kreski „|” oraz podczas importu aby zmieniał ten znak na znak enter

Dodano w filtrze artykułu opcję Indeks producenta w liście identyfikator pozycji

ZAMÓWIENIA

Dodano kopiowanie informacji o wariancie produktu podczas tworzenia ZD z dokumentu ZO

Zmodyfikowano działanie kontroli ceny pozycji podczas przenoszenia pozycji z oferty na zamówienie tak aby działała przed dodaniem dokumentu zamówienia

Dodano na wydruku zamówienia możliwość wydruku indeksu producenta

KONTRAHENCI

Dodano dodatkową kontrolę podczas kasowania klasyfikacji kontrahenta, która była użyta w integracji z WAPRO B2C

Rozszerzono filtr kontrahentów bez dokumentów o możliwość sprawdzenia wystawionych zleceń serwisowych

Dodano na liście kontrahentów zakładkę szczegółów z listą ofert

DOKUMENTY FINANSOWE

Dodano informację o podzielonej płatności do raportu Przelew bankowy

DOKUMENTY MAGAZYNOWE

Dodano obsługę schowka pozycji dokumentów magazynowych

Dodano możliwość połączenia wielu zaznaczonych remanentów tymczasowych w jeden remanent tymczasowy bez jego zatwierdzenia

Odblokowano w edycji dokumentów magazynowych systemowych możliwość wyłączenia przeliczania cen przy dostawie

Dodano możliwość wydruku kolumny lokalizacja artykułu na wydruku remanentu i na liście pozycji dokumentu

ROZRACHUNKI

Dodano możliwość zarejestrowania rozrachunku z podzieloną płatnością, który nie jest powiązany z fakturą

Dodano automatyczne generowanie raportów bankowych dla rachunku skojarzonego z rozrachunkami podzielonej płatności dla wpłat VAT

Dodano możliwość rozliczania dokumentem bank przyjmie/bank wypłaci rozrachunków z podzieloną płatnością

Dodano możliwość powielania rozrachunków

Dodano sortowanie po kolumnie pozostało

URZĄDZENIA ZEWNĘTRZNE

Dodano wydruk paragonu z rozbiciem na formy płatności na drukarce Posnet Themo HS

Dodano w ustawieniach poniższych drukarek parametr umożliwiający drukowanie NIPu kontrahenta na paragonie

  • Emar Printo
  • Emar Tempo Pro
  • Posnet Thermal HD
  • Posnet Thermal XL
  • Posnet Thermal FV EJ LED
  • Posnet Thermal FV EJ LCD
  • Posnet Themo HS FV EJ

 

WYDRUKI

Dodano parametr umożliwiający tworzenie obrazu e-dokumentów w module e-Dokumenty dla zleceń produkcyjnych

UPRAWNIENIA

Dodano uprawnienie pozwalające zablokować widok zadań przydzielonych do innych użytkowników

Dodano opcję zmiany hasła w edycji użytkownika (np. zmiana hasła przez administratora)

Dodano opcję wymuszania zmiany hasła podczas pierwszego logowania podczas tworzenia nowego użytkownika

GNIAZDA ROZSZERZEŃ

Dodano zmienną do odczytu $DniPoTerminie w gniazdach na formularzu kontrahenta

 

WAPRO Aukcje

Sprzedajesz w wielu kanałach i chcesz kontrolować ilość dostępną w aukcji? Synchronizacja ilości dostępnej dla sprzedaży aukcyjnej w wersji 8.4. ! Wystarczy, że po stronie WAPRO Mag zdefiniujesz, które artykuły mają być kontrolowane, a WAPRO Aukcje poprawią ilość dostępną, jeżeli stan magazynu będzie niższy niż ilość dostępna w aukcji internetowej.

Dodano możliwość określenia w aukcji (pojedynczo oraz grupowo) czy w trakcie synchronizacji ma być synchronizowana ilość w aukcji względem stanu lub ilości dostępnej towaru.

Przystosowano program do nowego drzewa kategorii udostępnianego w ramach tzw. REST API Allegro. Nowe drzewo jest zgodne z widokiem kategorii na głównej stronie allegro.pl

Dodano możliwość wymuszania pobierania kategorii na oknie dodawania aukcji oraz na oknie mapowania kategorii

Dodano automatyczne pobieranie drzewa kategorii w trakcie synchronizacji przez usługę synchronizacyjną

Wyłączono w formularzu edycji aukcji, że oferta jest typu Sklep (od 13 czerwca 2018 r. Allegro konwertuje wszystkie oferty typu sklep do zwykłych aukcji Kup Teraz)

Włączono obsługę czasu dostawy „Do wyczerpania” oraz „30 dni” niezależnie od tego czy konto jest typu firma czy nie

Poprawiono sposób pobierania parametrów kategorii z powodu obcinania listy dostępnych wartości w niektórych kategorii

 

WAPRO Analizy

Dodano nową analizę predefiniowaną Sprzedaż wg terytorium.

Dodano możliwość filtrowania wg firmy, magazynu i zakresu dat dla analiz zakupu w trakcie ich tworzenia.

Dodano nowe wymiary dotyczące płatności podzielonej (Split Payment) w analizie rozrachunków WAPRO Mag

Dodano nowe wymiary dotyczące płatności podzielonej (Split Payment) w analizie rozrachunków WAPRO Fakir

Dodano nowe poziomy wskaźników (6-10) w analizie MPK

Dodano nowy poziom wymiaru Kod CN (z pozycji dokumentu) w analizach: Analiza obrotu magazynowego oraz Analiza sprzedaży

Dodano nowy poziom wymiaru Artykuł – Waga z kartoteki asortymentowej

Dodano nowy poziom wymiaru Terytorium – Powiat z kartoteki kontrahenta

 

WAPRO Mobile

Jak zwiększyć kontrolę wykonania planu sprzedaży? Użyj nowej wersji WAPRO Mobile, w której pojawiło się „targetowanie” czyli kontrola planów sprzedaży. Dzięki tej funkcji kontrola płynności sprzedaży w Twojej firmie wejdzie na nowy, wyższy poziom !

 

B2B/B2C

Sprzedawaj w zestawie! Skorzystaj z funkcji „zestawy sprzedażowe”, dostępnej w WAPRO Mag i ciesz się pełną automatyką kontroli pozycji wchodzących w skład zestawu. Klient B2B/B2C w koszyku umieści zestaw, a WAPRO Mag zdejmie ze stanu i umieści na dokumencie sprzedaży jego części składowe.

 

WAPRO Fakturka

Masz kłopot z rejestracją kosztów? WAPRO Fakturka 8.4 pomoże w jego rozwiązaniu. Zaprowadzisz porządek w dokumentacji, a odpowiednio oznakowane dokumenty przekażesz do księgowości.

Dodano możliwość weryfikacji kontrahenta czy jest czynnym podatnikiem VAT.

Dodano możliwość dodawania dokumentów kosztowych:

 

  • Moduł umożliwia rejestrowanie faktur z przypisaniem podstawy opodatkowania będzie ona wykorzystana podczas księgowania w systemie WAPRO Kaper
  • Dane eksportowane są do pliku JPK_VAT

Dodano automatyczne obniżenie całej treści faktury, w przypadku dodania logo w nagłówku, które pokrywa szerokość strony

 

WAPRO Fakir

e-Formularze – wspólny z WAPRO Kaper moduł obsługi druku, przygotowania i wysyłki wersji elektronicznych deklaracji i sprawozdań finansowych. W pierwszej kolejności pojawią się deklaracje VAT-7 / VAT-7K.

Elektroniczne sprawozdania finansowe, sporządzane zgodnie ze schematami XSD.

Zmodernizowany importer dokumentów – w tym automatyczne pobieranie wielu plików WAPRO XML.

e-Formularze – w programie dodany został nowy moduł przeznaczony do naliczania i wypełniania e-Formularzy opartych na opublikowanych przez organy państwowe schematy XSD. Jako pierwsza została włączona deklaracja VAT-7 wzór 18.

Dokument zakupu z odwrotnym obciążeniem – zwiększony został zakres wyboru okresu odliczenia dla podatku naliczonego do 21 okresów;

Eksport przelewów – dla definicji pola wiersza przelewu, jako wynik zapytania SQL, dodano zmienną ;

Zabezpieczenie przed wielokrotnym księgowaniem tych samych dokumentów – rozbudowany został mechanizm kontroli numerów wprowadzanych dokumentów. Dodane zostały dwa nowe parametry firmy. Dodana została nowa sekcja Kontrola numeru dokumentu, w której dodano dwa parametry:

  • Kontrola istnienia dokumentu o tym samym numerze, który jest odpowiedzialny za sposób kontroli numerów dokumentów wystawionych przez jednego kontrahenta. Dostępne są następujące wartości parametru:
    • Bez ograniczeń;
    • Brak kontroli;
    • W obrębie roku obrotowego;
    • W obrębie roku obrotowego i dziennika;
    • W obrębie roku obrotowego i typu dokumentu;
    • W obrębie typu dokumentu;
  • Kontrola istnienia dokumentu o tym samym numerze w obrębie wybranego kontrahenta dla wzorca typu dokumentu „Faktura zakupu” i „WNT”;
    Kontrola istnienia dokumentu o tym samym numerze dla wybranego zakresu jest wyzwalana podczas modyfikacji pola „Numer dokumentu” oraz pól dotyczących kontrahenta w nagłówku dokumentu księgowego.
    Sprawdzenie numeracji następuje:

    • Po modyfikacji pól: nr dokumentu, id kontrahenta, nazwa kontrahenta oraz NIP kontrahenta w nagłówku dokumentu
    • Podczas zapisywania dokumentu powstałego jako kopia innego dokumentu
    • Sprawdzenie działa również po modyfikacji w.w. pól dla edytowanych / poprawianych dokumentów
  • Parametry konfiguracji firmy / użytkownika – dodana została funkcjonalność wyróżniania nowych parametrów. Jeżeli dodany zostanie nowy parametr, jego nazwa będzie wyświetlana w kolorze zielonym z dopiskiem „(nowy parametr);
  • Wydruk polecenia przelewu – w tytule przelewu dodane zostały informacje komunikatu przelewu „split payment”;
  • Dokument walutowy – na zakładce 3) VAT dodany został przycisk Przelicz w pozycjach przeznaczony do przeliczania kwot wyrażonych w PLN po zmianie kursu;
  • Zmodyfikowano formatkę nadawania / zmiany haseł użytkowników programu;
  • Rozszerzono zakres współpracy programu z programem $$WAPRO JPK$$ wariant Biuro o możliwość seryjnego wysyłania korekt plików JPK_VAT.

 

WAPRO Kaper

e-Formularze – wspólny z WAPRO Fakir moduł obsługi druku, przygotowania i wysyłki wersji elektronicznych deklaracji i sprawozdań finansowych. W pierwszej kolejności pojawią się deklaracje VAT-7 / VAT-7K.

Wymiana danych XML z programem Płatnik.

Zmodernizowany importer dokumentów – w tym automatyczne pobieranie wielu plików WAPRO XML.

Export danych do programu Płatnik – w programie wymieniony sposób eksportu danych do programu Płatnik. Format pliku wymiany danych został zmieniony na XML;

Import danych – wyłączony został import danych z plików „kpm”;

Powielanie dokumentów – W konfiguracji działania programu dodano dwa nowe parametry odpowiedzialne za powielanie numeru dokumentu:

  • Kopiuj numer dokumentu gdy jest to sprzedaż (dotyczy księgi) – domyślnie zaznaczony;
  • Kopiuj numer dokumentu gdy jest to zakup (dotyczy księgi) – domyślnie nie zaznaczony;

Bufor dokumentów – dodano weryfikację unikalności numeru wprowadzanego do bufora dokumentu;

Zmodyfikowano formatkę nadawania / zmiany haseł użytkowników programu;

Import dokumentów z plików w formacie WAPRO XML – uszczelniono proces importu i zablokowano import dokumentów z nieobsługiwanymi kodami dokumentów;

Rozszerzono zakres współpracy programu z programem $$WAPRO JPK$$ wariant Biuro o możliwość seryjnego wysyłania korekt plików JPK_VAT.

 

WAPRO Gang

Kreator przenoszenia danych osób między firmami.

Raport zwolnień z opłacania składki na FP i FGŚP.

Nowy mechanizm kontroli minimalnego wynagrodzenia pracowników delegowanych.

Uzależnienie wyboru pozycji IFT-1/IFT-1R od zastosowania umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

ZMIANY TECHNICZNE

Wprowadzono mechanizm globalnej konfiguracji systemu haseł. Globalne zasady jakie muszą być spełnione dla haseł użytkowników systemu są określane za pomocą programu „Administrator” w zakładce „Zaawansowane -> Administracja bazami danych -> Konta użytkowników programu -> Zasady hasła”. Do rejestru systemu dodano parametr „Konfiguracja systemu haseł”, który pozwala przełączyć działanie mechanizmu konfiguracji haseł na dotychczasowa wersję. W tym celu wartość tego parametru należy ustawić na wartość „Lokalna”.

Do systemu dodano „Kreator kopiowania danych”. Za pomocą tego kreatora można stworzyć dwa rodzaje szablonów.

  • Zaznaczeni pracownicy – pozwalających zdefiniować, które z danych pracownika mają być kopiowane. Do wyboru są wszystkie kartoteki pracownika w tym nieobecności i obecności, pola dodatkowe i listy płac.
  • Wybrane kartoteki firm wraz z pracownikami – oprócz danych pracownika mogą być kopiowane kartoteki firmy oraz struktura organizacyjna.

Dodano trzy szablony stworzone za pomocą kreatora kopiowania danych.

Kopia firmy wraz z pracownikami i ich danymi – pozwalającą stworzyć duplikat firmy z wszystkimi jej danymi i jej pracowników i zleceniobiorców. Szablon ten uruchamia się w za pomocą klawisza „Kopiuj” w oknie „Lista firm” (System -> Wybierz/Dodaj firmę).

Przejęcie pracownika art 23(1) – pozwala skopiować wszystkie dane wybranych osób łącznie z ich listami płac do wskazanej firmy. Szablon ten uruchamia się w za pomocą opcji „Eksport pracownika do wskazanej firmy” w oknie „Kartoteka osobowa” (pierwsza mała ikona z prawej).

Zatrudnienie w innej firmie – pozwala skopiować wybrane dane wskazanych osób. Szablon nie obejmuje danych związanych z zatrudnieniem w firmie źródłowej. Szablon ten uruchamia się w za pomocą opcji „Eksport pracownika do wskazanej firmy” w oknie „Kartoteka osobowa”.

ZMIANY MERYTORYCZNE

W obliczeniach składki zdrowotnej w przypadku zwrotu nadpłaconych składek na ubezpieczenie społeczne uwzględniono przypadek, gdy zwracane składki są mniejsze lub równe kosztom uzyskania przychodów.

W przypadku przeszeregowania w takcie miesiąca, w którym pracownik przebywał na urlopie rehabilitacyjnym usunięto przyczynę obliczenia składnika „Wynagrodzenie za okres zwolnienia ze św. pracy”.

W informacji dla osoby ubezpieczonej RMUA uwzględniono przypadek wypłaty wynagrodzenia z umowy zlecenia w tym samym miesiącu, co zatrudnienie pracownika na umowę o pracę. Zmiana dotyczy przypadku, gdy wypłata wynagrodzenia nastąpiła przed datą zatrudnienia.

Usunięto przyczynę proporcjonalnego pomniejszania wymiaru urlopu wypoczynkowego w roku udzielenia urlopu bezpłatnego w przypadku, gdy urlop ten jest udzielony na przełomie roku.

Wprowadzono nowe wzory pełnomocnictwa dotyczącego podpisywania eDekalracji UPL-1(6) i OPL-1 (5).

Wprowadzono zmiany w wynikające z ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1076). Kwoty wolne od potrąceń ze świadczeń z ubezpieczenia społecznego (zasiłków) są określone kwotowo. Do systemu dodano kartotekę systemu, która służy do wprowadzenia kwot wolnych od potraceń alimentacyjnych, potrąceń niealimentacyjnych i pozostałych potrąceń.

Zmieniono szatę graficzną oraz dodano mechanizm numeracji stron w wydrukach „Wydruk przeszeregowań w okresie”, „Bilans czasu pracy”, „Błędy rejestratora”, „Historia rejestracji”, „Wydruk analityki księgowania”, „Wydruk schematów księgowania”, „Wydruk schematów księgowania – szczegóły”, „Lista pracowników z ich Urzędami Skarbowymi”, „Wydruki budżetów projektów”, „Wydruki wykorzystania środków na projekty”, „Wydruk kartoteki stan rodzinny”, „Pracownicy czasowo skreśleni z ewidencji-na dzień”, „Wydruk prac. posiadających um. pracę wg grup zawod”, „Wydruk pracowników posiadających umowę pracę”, „Wydruk pracowników posiadających umowy w okresie”, „Wydruk prac. zwolnionych w okresie wg grup zawod”, „Wydruk pracowników zatrudnionych w okresie)” „Wydruk pracowników zwolnionych w okresie”, „Zestawienie okresów wypowiedzenia i wymiaru urlopu”, „Zestawienie nieobecności wg pracowników”, „Zestawienie nieob. wg.rodzaju – z wyborem kodu”, „Zestawienie nieobecności wg rodzaju”.

Zmieniono szatę graficzną w wydrukach „Informacja dla osoby ubezpieczonej ZUS RMUA v.2”, „Informacja dla osoby ubezpieczonej ZUS RMUA v.2”, „Informacja dla osoby ubezpieczonej ZUS RMUA”, „Rachunek do umowy zlecenia lub o dzieło (P)”, „Wydruk umowy o pracę”, „Badanie popytu na prace Z-05”, „Wydruk wyróżnika”,

W raportach związanych z „Listą obecności” zmieniono sposób pobierania danych o wyjątkach kalendarza, w celu prawidłowego oznaczenia dni wolnych i świątecznych.

Dodano szablon graficzny wydruku „Zestawienie godzin nadliczbowych i nocnych”

W wydrukach kontrolnych dodano nowy raport „Kalendarze pracowników” prezentujący nazwę kalendarza przypisanego wybranym pracownikom w danym dniu.

W graficznych raportach „Zestawienie składek osób współpracujących”, „Zestawienie składek wg ubezpieczonych” i „Zestawienie składek właścicieli” dodano sumowanie składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń pracowniczych i Fundusz Emerytur Pomostowych.

W kartotece „Warunki szkodliwe na stanowisku pracy” zwiększono do 500 znaków długość zmiennych służących do opisania poszczególnych warunków szkodliwych.

W raportach „Zestawienie składek”, „Zestawienie składek v.2”, „Wydruk rocznego zestawienia składek”, „Wydruk rocznego zestawienia składek II”, „Karta zarobkowa (składki)”, „Zestawienie składek wg ubezpieczonych” uwzględniono brak składki zdrowotnej odliczanej od podatku w przypadku umów opodatkowanych podatkiem ryczałtowym

Formatkę „Inne dane do PIT” rozbudowano o pozycję „Zastosuj umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania”. Za pomocą tej opcji można zmieniać pozycję, w których pojawią się kwoty na deklaracjach IFT-1/IFT-1R. Przy niezaznaczonej opcji system domyślnie umieści kwoty w wierszu D10 deklaracji – Przychód określony zgodnie z art.29-30a ustawy. Przy zaznaczonej opcji system umieści kwoty zależnie od pozycji PIT-8A:

  • 8 – dywidendy i inne przychody – D.2 Dywidendy
  • 5 – należności wypacane osobą zagranicznym – D.6 Wynagrodzenia dyrektorów
  • inne – D.9 Inne dochody

Do mechanizmu obliczenia wynagrodzenia dla pracowników delegowanych do pracy za granicą, dodano kontrolę minimalnej stawki wynagrodzenia obowiązującej w kraju

 

WAPRO Best

Domyślny dziennik i dokument we wzorcach księgowania.

Szczegóły w oknach przeglądarek.

Eksport dokumentów za pośrednictwem plików WAPRO XML.

Okno przeglądarki środków trwałych – po prawej stronie na dole, pod główną listą, dodano sekcję szczegółów z dwoma zakładkami: Odpisy oraz Operacje.

Wzorce księgowania:

  • We wzorcach księgowania dodano domyślny dziennik oraz domyślny kod dokumentu. Obie informacje będą automatycznie przenoszone na dodawany dekret;
  • Do operacji kopiowania wzorców z roku poprzedniego dodano kopiowanie dzienników oraz kopiowanie kodu dokumentu;

Raport Inwentaryzacja SMT wg miejsca – w raporcie, w kolumnie miejsce użytkowania zamiast kodu wyświetlana będzie nazwa miejsca użytkowania;

Na wydrukach dokumentów zwiększona została długość pól uwag;

Zmodyfikowano formatkę nadawania / zmiany haseł użytkowników programu.

 

WAPRO JPK

Wariant BIURO:

  • Seryjne wysyłanie korekt plików JPK_VAT – w programie dodano możliwość seryjnej wysyłki korekt plików JPK_VAT;
  • Aktywna firma – na liście firm dodano możliwość oznaczania firm jako aktywne lub nieaktywne. Nieaktywne firmy, nie będą się pojawiać na innych listach wyboru;

 

Wariant BIZNES i BIURO

  • Import danych JPK_VAT z bazy danych WAPRO Fakturka – dostosowano współpracy z wersją 8.40.0, która poza dokumentami sprzedaży rejestruje dodatkowo dokumenty zakupu / kosztowe firmy;
  • Ze względu na zmianę nazwy statusu, w programach źródłowych W WAPRO JPK odpowiednio zmieniona została nazwa parametru Pobieraj tylko dane JPK_VAT oznaczone jako przygotowane na Pobieraj tylko dane JPK_VAT oznaczone jako Gotowe do wysłania
  • Zmodyfikowano nadawanie haseł użytkownikom. Formatka zmiany hasła została ujednolicona we wszystkich programach WAPRO ERP;

 

Masz pytania?

Napisz do nas
dho@dho.com.pl

lub wyślij wiadomość poprzez czat, a odpowiemy tak szybko jak to tylko możliwe.

Zapraszamy !