Wyobraź sobie, że stajesz się posiadaczem wymarzonego samochodu wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jedną z pierwszych rzeczy, jakimi się zajmiesz, będzie wykupienie odpowiedniego ubezpieczenia, prawda? Zdarzenia losowe traktujesz bardzo poważnie, mimo że się ich nie spodziewasz. To zrozumiałe, że nie chcesz codziennie drżeć na myśl o gradobiciu, kradzieży, stłuczce czy choćby zbyt wysokim krawężniku, o który można zahaczyć na ciasnym parkingu. Choć autocasco nie chroni w magiczny sposób od takich sytuacji, pozwala szybko poradzić sobie z ich skutkami.
Pomyśl teraz o swojej firmie. Wpływają na nią czynniki, których możesz się spodziewać, takie jak zmiany w prawie. Wyobraź sobie, że możesz spać spokojnie, ponieważ twój biznes jest ubezpieczony. Kiedy przepisy się zmienią, będzie na to gotowy. Brzmi dobrze? Najlepsza wiadomość jest taka, że to możliwe. „Ubezpieczeniem” dla twojej firmy jest aktualizacja oprogramowania ERP.
Po pierwsze: dynamiczne zmiany w prawie
W 2020 roku firmy stanęły przed wyzwaniem dostosowania swojej pracy do co najmniej trzech dużych zmian w prawie:
Biała lista podatników
Zaliczasz firmowe zakupy do kosztów prowadzenia działalności? Od 1 stycznia 2020 jest to możliwe tylko, jeżeli zweryfikujesz odbiorcę przelewu na Białej Liście, czyli wykazie podatników VAT. Według Ministerstwa Finansów, weryfikacja musi odbywać się przed każdą ewentualną transzą płatności. Nie wystarczy zatem sprawdzenie podczas księgowania. Każdorazową kontrolę podatnika przed płatnością możesz zostawić aktualnemu oprogramowaniu, dzięki czemu ułatwisz sam proces. Zminimalizujesz także ryzyko zapomnienia o tym nowym wymogu prawnym.
Więcej o Białej Liście VAT przeczytasz w artykule:
Biała księga VAT: korzyści, sankcje i zmiany prawne
VAT Split Payment – Mechanizm Podzielonej Płatności
Ponownie, chcesz zaliczyć płatność do kosztów uzyskania przychodu? Od 1 stycznia możesz to zrobić tylko, jeżeli zapłacisz za pomocą Split Payment. W przypadku innej formy płatności nie pomoże nawet adnotacja na dokumencie zakupu. Dodatkowo, od 1 listopada 2019 działa zasada „solidarnej odpowiedzialności”. Jeżeli dokonasz zakupu nie korzystając ze split payment, a sprzedawca nie odprowadzi od tej transakcji podatku VAT, możesz stać się dłużnikiem Skarbu Państwa. Z pewnością nie chcesz paść ofiarą nieuczciwego sprzedawcy. Warto o split payment pamiętać – i może to za Ciebie robić aktualne oprogramowanie WAPRO.
Nowy JPK_VAT
1 stycznia wszedł w życie nowy JPK dla ewidencji zakupu i sprzedaży VAT oraz deklaracji VAT-7 i VAT-7K. W pierwszej kolejności obejmie duże podmioty, liczące ponad 250 zatrudnionych osób. Niedługo później, od 1 lipca, dostosować się będą musiały wszystkie pozostałe firmy.
Czego jeszcze możesz spodziewać się w 2020 roku?
Nie podano jeszcze konkretnej daty, ale wprowadzenie nowej opłaty za plastikowe opakowania kaucjonowane spodziewane jest w 2020 roku. Przepis przewiduje dodatkowe wpływy do budżetu państwa więc może pojawić się w miarę szybko. Z tego powodu warto z wyprzedzeniem przygotować się do jego obsługi. Może się tym zająć WAPRO Mag, już od wariantu START.
WAPRO ERP oferuje gwarancję zgodności z obowiązującymi przepisami. Dzięki temu, jako przedsiębiorca, masz możliwość koncentrowania się na prowadzonej działalności biznesowej. Programy WAPRO ewoluują wraz z często skomplikowanym prawem. Dzięki aktualizacjom jesteś zawsze na bieżąco. Żyjemy w czasach błyskawicznych i nieuniknionych zmian w przepisach (czy spodziewałeś się zmiany stawki podatkowej w ciągu roku?). Mamy do czynienia z coraz silniejszymi obostrzeniami nakładanymi na przedsiębiorców. W takiej sytuacji, aktualne oprogramowanie ERP, które umożliwia pracę zgodną z prawem, jest nieocenioną pomocą w prowadzeniu firmy.
Po drugie: wpływ na pracę w środowisku WAPRO
WAPRO ERP projektuje swoje produkty tak, by łączyć siłę uzupełniających się rozwiązań. W obecnych czasach o przewadze biznesowej stanowi liczba potencjalnych powiązań, dlatego stworzyliśmy i rozwijamy ekosystem rozwiązań WAPRO ERP – grupę współpracujących ze sobą produktów i usług, realizujących szeroki zakres funkcji biznesowych.
Zmiany rozwojowe i optymalizacyjne pogłębiają możliwości systemu. Rozwój technologii pozwala pracować szybciej i bardziej wydajnie. Dbałość o interfejsy i doświadczenia użytkowników poprawia komfort pracy i pomaga wdrożyć się już od pierwszego kontaktu z programem. Kolejne wersje implementują szeregi nowych funkcjonalności. Te są odpowiedzią nie tylko na dynamiczne zmiany w przepisach, ale także rosnące wraz z biznesem potrzeby firm.
Wraz z aktualizacją oprogramowania uzyskujesz możliwość pełnej i bezproblemowej współpracy wszystkich produktów marki ERP. To dzięki aktualizacji możesz na bieżąco dysponować dostępem do najnowszych rozwiązań, które pomagają w prowadzeniu firmy.
Posiadanie aktualnej wersji oprogramowania WAPRO ERP to także możliwość skorzystania z fachowej wiedzy przez telefon. Wykwalifikowani specjaliści udzielają pomocy w zakresie obsługi i rozwoju programów WAPRO ERP. Wspierają także w kwestiach merytorycznych związanych z działalnością firm oraz przepisami prawa.
Po trzecie: szybka aktualizacja się opłaca
Przykładowo: Aktualizacja w okresie od wydania (1 października roku XXXX) do jej wygaśnięcia (30 września roku XXXX +1), zawsze kosztuje tyle samo (przy regularnych zakupach) – 25% wartości oprogramowania, ale nie mniej niż 150 zł netto.
Jeżeli kupisz aktualizację za 150 zł netto na początku października, dostaniesz niemal 12 miesięcy korzystania z aktualnej wersji (a więc: funkcji, poprawek, elektronicznej pomocy serwisowej).
Przeliczmy: to daje mniej więcej 13 zł miesięcznie za aktualny program do prowadzenia firmy. To mniej niż 3 litry paliwa. Twoje „ubezpieczenie” firmy ułatwiające pracę zgodną z przepisami może kosztować mniej niż 50 groszy dziennie.
Zakup tej samej aktualizacji w sierpniu roku XXXX +1 (czyli 2 miesiące przed wydaniem kolejnej wersji), kosztuje oczywiście nadal tyle samo – czyli 150 zł netto. Po co więc kupować wcześniej? Ponieważ w takim układzie, do końca września popracujesz 2 miesiące, za 75 zł miesięcznie – otrzymując to samo (funkcje, poprawki, pomoc serwisową), ale tylko przez 60 zamiast 360 dni.
Znając zakładane zmiany w przepisach (i oczekując nowych), można przyjąć, że aktualizacje będą wskazane, a w wielu przypadkach wręcz niezbędne do prawidłowego prowadzenia firm. Warto więc rozważyć, czy za dokładnie tę samą kwotę chcesz zyskać od 9 do 12 miesięcy ochrony, czy tylko od 2 do 3?
Gdy przychodzi zima, zmieniasz opony, by dbać o bezpieczeństwo twoje i twoich pasażerów. Nie musisz tego robić własnoręcznie w pocie czoła. Praca na aktualnym oprogramowaniu to kwestia bezpieczeństwa twojej firmy, którą możesz powierzyć sprawdzonemu systemowi. Zysk jest o wiele większy niż spokojny sen. Zgodność z przepisami, nowe funkcjonalności, lepsze dopasowanie do potrzeb użytkownika i opieka specjalistów to pakiet, który możesz wybrać świadomie dbając o rozwój i bezpieczeństwo firmy.
Zaktualizuj oprogramowanie
Rozwijaj swój biznes z produktami WAPRO ERP
Zainwestuj w swoje biznesowe bezpieczeństwo i wygodę pracy!
Źródło: https://blog.assecobs.pl/3-powody-dla-ktorych-warto-aktualizowac-oprogramowanie-wapro-erp
Szef Działu Wsparcia i Rozwoju Sieci Partnerskiej WAPRO ERP w Asseco Business Solutions S.A.
Jeśli masz pytania zadzwoń 228641313 lub napisz do nas dho@dho.com.pl.