Abonamenty WAPRO 365 – 10 odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania – WAPRO ERP by Asseco


Szanowni Państwo,

Dom Handlowy Oprogramowania jako główny dystrybutor WAPRO ERP przedstawiamy odpowiedzi na 10 najczęściej zadawanych pytań o abonamenty WAPRO 365 w pigułce – zapraszamy.

1). Obecnie jest listopad 2021, mój abonament WAPRO 365 ważny jest do marca 2022, pracuję na wersji 8.60. Pojawiła się wersja 8.70.0 – czy muszę za nią zapłacić?

Oczywiście nie. W czasie kiedy abonament jest aktywny, wszystkie wydawane wersje, subwersje i wydania, są bezpłatne. Czyli zarówno 8.70.0 jak i np. 8.70.2 itd. Dopóki abonament jest aktywny – w jego cenie jest już zawarta cena aktualizacji.

Czym innym _może_ być usługa aktualizacji – jeżeli wymagana jest interwencja informatyka/serwisanta/opiekuna technicznego, ten koszt jest indywidualnie przez Państwa rozliczany (nie jest wliczony w abonament).

2). Czy programy w abonamencie mają tyle samo funkcji co programy bezterminowe?

Tak, mają wszystkie funkcje programów w licencji bezterminowej a NAWET WIĘCEJ. Ponieważ, zgodnie z zapowiedzią, niektóre funkcjonalności trafią tylko do programów w licencji abonamentowej (np. deklaracja VIU-DO w WAPRO Fakir/Kaper). Takich funkcjonalności z czasem będzie coraz więcej.

3). W jakiej cenie opłacam abonament?

Są tylko dwa rodzaje cen – cena specjalna i cena podstawowa.

Jeżeli kupujemy abonament po raz pierwszy lub dodajemy stanowiska, albo dodajemy zupełnie nowe programy – obowiązuje cena podstawowa.

Jeżeli przedłużamy istniejący abonament o kolejny rok o taką samą lub większą liczbę stanowisk – w takim przypadku stosujemy cenę specjalną.

Jeżeli przy przedłużaniu abonamentu, jednocześnie znacząco redukujemy liczbę stanowisk o 50% lub więcej (np. z 10 stanowisk na 5) obowiązuje cena podstawowa. Ale tylko dla instalacji, które pierwotnie miały 4 lub więcej stanowisk. Mniejszych instalacji (od 1 do 3 stanowisk) ta zasada nie dotyczy.

4). Czy programy abonamentowe są tańsze od programów w licencji bezterminowej?

Zdecydowanie tak. Koszt przedłużenia abonamentu jest niższy niż koszt aktualizacji licencji standard – wprost i wyraźnie wynika to z cennika.

5). Dlaczego mam przejść na abonament WAPRO 365, przecież można zostać na WAPRO Standard i nie aktualizować programu.

Owszem, teoretycznie jest taka możliwość ale nie w czasach, w których przepisy dot. prowadzenia biznesu, w różnych obszarach zmieniają się kilka razy w roku. Cały czas pojawiają się nowe wymagania dla przedsiębiorców, a ustawodawca zapowiada kolejne (Polski Ład, Krajowy System e-Faktur itd.). W praktyce licencja Standard (bezterminowa) i tak jest aktualizowana cyklicznie co rok, jeżeli zależy nam na pracy zgodnej z przepisami. W tej sytuacji korzystniejszy i tańszy jest z góry zaplanowany abonament, niż impulsowe zakupy aktualizacji. Mając aktywny abonament szybciej otrzymujemy zmiany i udogodnienia w programie. Jeżeli wstrzymujemy się z aktualizacją (w przypadku licencji bezterminowej) później niż nasi konkurenci zaczynamy korzystać z udogodnień, a cena zakupu jest taka sama lub coraz wyższa, im później zdecydujemy się na zakup aktualizacji licencji bezterminowej (kiedy np. pominiemy jedną generację programu)…

Rachunek jest prosty.

6). Czy program wraz z końcem abonamentu przestanie działać?

Tak, ale już 90 dni przed końcem można go przedłużyć. Nie ma sensu ani potrzeby czekać do ostatniej chwili – 3 miesiące przed wygaśnięciem abonamentu można przedłużyć jego czas obowiązywania. Im bliżej końca, tym więcej ostrzeżeń będzie wyświetlanych przez program podczas logowania, tak aby nie dopuścić do przerwy w pracy.

7). A co z dostępem do danych jeżeli zamknę firmę albo zawieszę działalność na dłuższy czas?

Już wkrótce (zdecydowanie przed końcem 2021) dostępny będzie wariant „Odczyt”, umożliwiający pasywny dostęp do danych. Pasywny, czyli tylko przeglądanie i wydobywanie już istniejących informacji oraz zapisów. Nie będzie można poprawiać oraz dodawać nowych danych.

8). Jeżeli do końca abonamentu zostało mi np. pół roku, a ja dokupuję dodatkowe stanowiska – czy muszę zapłacić pełną cenę?

Oczywiście nie. W takim przypadku system automatycznie przeliczy cenę, biorąc pod uwagę czas pozostały do końca abonamentu głównego i opłata będzie proporcjonalnie pomniejszona. Kiedy abonament będzie się kończył i nadejdzie czas na jego przedłużenie, będzie można podjąć decyzję czy to dodatkowe stanowisko będzie nadal potrzebne i należy je przedłużyć (tym razem już o pełny rok) czy też nie będzie wykorzystywane.

9). Czy w każdym momencie można redukować liczbę stanowisk w abonamencie?

Nie, redukcji dokonujemy przy przedłużaniu abonamentu. Nie można zrezygnować z już opłaconego czasu.

10). Jak zamienić WAPRO Standard na WAPRO 365?

Wejdź na „Moje Konto WAPRO” (bezpośrednio z pulpitu informacyjnego aplikacji) lub odwiedź sklep.assecobs.pl (i zaloguj się na swoje konto). Możesz również skontaktować się z opiekunem swojej instalacji lub bezpośrednio z Działem Sprzedaży DHO.

Masz pytania? Skontaktuj się za pośrednictwem naszej sieci Partnerów Handlowych w całej Polsce lub zadzwoń / napisz do nas a nasi konsultanci odpowiedzą natychmiast po otrzymaniu wiadomości.

Dział obsługi Partnera
bodydho@dho.com.pl

Serwis
dho@dho.com.pl

Zapraszamy również do kontaktu za pośrednictwem chat’u online.

Pozdrawiamy!