Karty pracy dla klasy pierwszej – Ei System Złapmy Lwa Japońskie szachy dla dzieci od 5 do 10 lat
Nowy rok szkolny to nowi uczniowie i kolejna okazja, by sięgnąć po karty pracy dla klasy pierwszej.
Lew – dobry znajomy
Dla pierwszoklasistów nowy rok szkolny to czas, w którym doświadczają wielu rzeczy po raz pierwszy. Pojawiają się w nowym miejscu, poznają nie tylko nowych kolegów i koleżanki, ale także nauczycieli czy szkolny personel. Tych nowości jest tak dużo, że warto odwołać się (już w pierwszych dniach nauki) do czegoś, co świetnie znają. Tym “czymś” może być np. gra edukacyjna “Złapmy lwa. Japońskie szachy dla dzieci”, którą większość obecnych pierwszoklasistów znakomicie zna z przedszkola.
Dzięki grze “Złapmy lwa” uczniowie nie tylko mogą nabrać większej pewności siebie, ale też w łatwy i ciekawy sposób realizują obowiązek edukacji szachowej. A dzięki temu, że można też pobrać planszę-kolorowankę, każdy uczeń będzie mógł stworzyć własną wersję kolorystyczną gry. Grając w japońskie szachy dla dzieci pierwszoklasiści rozwijają takie umiejętności jak logiczne myślenie, przewidywanie, czy spostrzegawczość.
Karty pracy do programowania w szkole
Każdy sposób, który pomaga uczniom w zdobywaniu wiedzy, jest dobry i wart wypróbowania na lekcjach. Dlatego uważamy, że nauka podstaw programowania w edukacji wczesnoszkolnej powinna opierać się na wykorzystaniu wielu metod. Wierni temu przeświadczeniu opracowaliśmy unikatowe “Programowanie w ruchu”. Nasz pomysł na naukę podstaw programowania nie wymaga wykorzystania żadnych urządzeń, robotów ani posiadania wiedzy informatycznej. Programowania bez sprzętu można też uczyć za pomocą autorskich kart pracy dla klasy pierwszej (i scenariuszy lekcji), które również udostępniliśmy do pobrania.
Natomiast jednym z elementów wchodzących w skład pełnego zestawu jest gra wielkoformatowa. Zadaniem dzieci jest wspólne pokonanie labiryntu – muszą przez niego przeprowadzić Kraba. Uczniowie ćwiczą spostrzegawczość, pracę w grupie i planowanie na ogromnej planszy dywanowej.
“Programowanie w ruchu” jest metodą, która może być też świetnym urozmaiceniem zajęć z wykorzystaniem robotów, czy tabletów. Przekonaj się, jak wiele może nauczyć zabawny krab:
Dysfunkcje vs. karty pracy
W klasie pierwszej szkoły podstawowej trudno o jednoznaczne stwierdzenie dysfunkcji wśród uczniów. Dlatego dużo częściej mówi się o dysleksji rozwojowej i pomocach dydaktycznych, które wspomagają uczniów w szerokim zakresie. Problemy logopedyczne, dysleksja, czy dyskalkulia są zaburzeniami, które z każdym rokiem (statystycznie patrząc) pojawiają się coraz częściej. Warto więc uzbroić się w pomoce dydaktyczne – karty pracy, które wspierają takich uczniów już od pierwszej klasy.
Nasze ponad 10-letnie doświadczenie w tworzeniu pomocy dydaktycznych ułatwiających pracę z uczniami wymagającymi specjalnych potrzeb edukacyjnych zaowocowało trzema tytułami, które zyskały miano bestsellerów. Eduterapeutica Dysleksja, Dyskalkulia oraz Logopedia są docenianymi pomocami dydaktycznymi.
Co zrobić gdy karty pracy to za mało?
Karty pracy dla uczniów klas pierwszych są ważnymi pomocami dydaktycznymi, po które chętnie sięgają nauczyciele. Mamy jednak świadomość, że współcześni pierwszoklasiści są zupełnie innym pokoleniem niż ci sprzed kilku czy kilkunastu lat. Wychowani w odmiennych warunkach, mają inne doświadczenia, oczekiwania i umiejętności. Dla obecnych pierwszoklasistów karty pracy mogą być niewystarczające by ich zaangażować w 100%.
Multimedia – karty pracy dla współczesnego pokolenia
Rozwiązaniem może okazać się stosowanie na lekcjach elementów interaktywnych. Tym, co może pomóc, jest zdecydowanie większa interaktywność pomocy dydaktycznych, czyli ćwiczenia multimedialne dobrze znane większości uczniów. Taka myśl przyświecała nam podczas tworzenia zupełnie nowej pomocy – Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne dla klas 1-3. W zestawie tym znajdują się między innymi karty pracy dostosowane do poziomu i potrzeb uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Ponadto Eduterapeutica SPE 1-3 zawiera 264 ćwiczenia multimedialne. Zostały one podzielone na 7 kategorii: percepcja, pamięć, myślenie, koncentracja, grafomotoryka i koordynacja, kaligrafia, ortografia:
Nowa rok szkolny jest dobrym momentem na przełamanie schematów. Jest to również idealna okazja na spróbowanie czegoś nowego – nowych kart pracy dla klasy pierwszej. Warto jest próbować, testować i zmieniać. Szczególnie gdy może to być z korzyścią dla uczniów. Zyska też nauczyciel, bo każdy sposób jest dobry, by przełamać rutynę i na nowo odkrywać świat z pierwszoklasistami.